Week 1 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van SinHam Yavuz - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van SinHam Yavuz - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Hamide

Blijf op de hoogte en volg SinHam

31 Maart 2015 | Thailand, Phuket

Lieve fam en vrienden,

Hier komt ie dan: ons eerste reisverslag. We zijn nu precies een week in Thailand. Ons voornemen is om per week een reisverslag te posten. Hier in dit eerste verslag te beginnen met onze reis vanaf Brussel AirPort naar Bangkok met een tussenstop in Istanbul. De gehele vlucht (we vlogen met Turkish airlines) verliep zeer comfortabel. Enig minpuntje van de reis was een stinkende opa die voor ons zat tijdens de vlucht Istanbul-Bangkok. Deze oude man zagen (lees: roken) we al bij het instappen, waarover Sinan nog de opmerking maakte: "pfff, je zal maar heel de vlucht naast of achter hem moeten zitten" ...

Op onze aankomstdag (25/03) in Bangkok voelde het heel eventjes alsof wij waren geland in Antalya. Het was er erg warm, benauwd en plakkerig. Dit was ook onze eerste indruk van Thailand: bloedheet!! De reis naar ons hotel was een mooi moment om hier met jullie te delen. Sinan had al veel "do's" en "dont's" in Thailand gelezen en een absolute "don't" was het nemen van een "tuk tuk" als vervoersmiddel. Een tuk tuk is een soort brommer op 3 wielen, waarover wordt gezegd dat ze in verhouding best duur zijn. Wat doen wij? Wij nemen de eerste beste tuk tuk die we tegenkomen! Lekker eigenwijs, maar vooral ook moe van de reis. We wilden zo snel mogelijk naar ons hotel en we wilden hierom niet wachten op een taxi of bus. Bovendien kregen we er al meteen een vakantiegevoel door! Ons hotel, dat tevens erg centraal lag, zag er schoon en goed uit. We zijn dan ook hier gebleven gedurende ons verblijf in Bangkok. In Bangkok is er voor ieder wat wils. Wij zijn hier 5 dagen gebleven om de highlights van de metropool te bezoeken. Met name de drukte van de stad, daar middenin de prachtige tempels "Wat Pho" en "Wat Phra Kaew" bij het Koninklijke paleis ("Grand Palace") en de duizenden eetkraampjes op straat waren voor ons een hoogtepunt.

De bovengenoemde tempels ("Wat" betekent "tempel" in Thai), hebben we op onze eerste dag bezocht en dit waren hierom ook de eerste tempels die wij hebben mogen bezichtigen in Thailand. De enorme gebouwen, typisch in Aziatische stijl zoals je die in films ziet, zagen er een voor een prachtig versierd uit. Ook de boeddha's waren allemaal verschillend van elkaar. Met name de in goud vergulde Boeddha van 43 meter lang in de Wat Pho sprak ons aan. Ons bezoek aan de Grand Palace herinnert ons aan het moment dat we er achter kwamen dat we ons selfiestick waren verloren. Daar heb ik helaas dus niks over te vertellen..

Verder vonden we de middag waar we een (privé) boottour hebben gekregen over de rivier "Chao Phraya" erg indrukwekkend. Je vaart langs krotten (waar de bewoners lekker in je gezichtsveld even een boodschapje achterlaten in de rivier) en even later vaar je langs villa's en hoge moderne gebouwen. Het contrast tussen arm en rijk kwam tijdens onze boottocht duidelijk in beeld. Het rijkere gedeelte van Bangkok beviel ons wel en we hadden besloten om in deze buurt ergens uit te stappen. Op een gegeven moment bevonden we ons (met onze cheap primark badslippers) midden in een luxe shoppingcentre in het plaatsje "Siam". Een paar pumps waren gemiddeld rond de 10.000 Thaise Baht (omgerekend 285 Euro)!! We zijn hier dan ook maar snel weggegaan.. Wel hebben we nog gegeten op straat. Niet omdat dit goedkoper is, maar het hier heel normaal is dat er op straat gekookt en gegeten wordt. Zo zaten wij verscheidene keren langs een drukke hoofdweg te genieten van heerlijke Thaise gerechten vol pittige kruiden.

Ook hebben we een bezoekje gebracht aan Chinatown. Dit is (uiteraard buiten China zelf) de grootste Chinese wijk ter wereld. Hier hebben we een heerlijk ontspannende Thaise(!) massage genomen. Wel een vreemde plek om net uitgerekend daar tussen de Chinezen een Thaise massage te nemen. Alsof je dat buiten Chinatown nergens anders kon laten doen! Maar het was super lekkaahh!

Een dagje hebben we speciaal gereserveerd voor een bezoekje aan een van de grootste weekendmarkten ter wereld. Op de "Chatuchak" markt hing een relaxte sfeer. Geen lastige verkopers etc. Het is ons opgevallen dat de vrouwen hier in. Thailand een erg hoge (piep)stem hebben. Vooral op de markt zijn die schreeuwende vrouwtjes die hun producten proberen te verkopen mooi om te zien. Met mijn stem zou ik volgens Sinan hier zo tussen kunnen staan en een topkraampje kunnen runnen haha.

Ook een gezellige plek was de bekende "Khao San Road". Ons hotel lag op ongeveer 5 minuten loopafstand hiervan. De Khao San Road is een gezellig straatje met veel winkeltjes, cafeetjes en barretjes. Hier zijn we een keer overdag doorheen gelopen en we hebben er een keer op een avond een drankje gedaan. Zoals we al hadden gelezen, was dit straatje te veel op toeristen gericht (vergelijkbaar met de (bar)streets in Kusadasi).

Tijdens ons verblijf in Bangkok hebben we een dagtrip gemaakt naar de stad "Ayutthaya". Vooraf lieten we ons informeren over dagexcursies hiernaartoe. De meeste waren ofwel met de bus of taxi met een prijskaartje van gemiddeld 2500 Baht, oftewel 71 Euro. Wij wilden graag fietsen. Hierom hebben we de trein gepakt naar Ayutthaya en daar een fiets gehuurd. Zo hebben we op eigen houtje alles ontdekt voor in totaal 200 Baht (6 Euro). In Ayutthaya staan aparte tempels, het lijken meer ruïnes. De "Wat Matathat" was wel een hele aparte. Hier was het Boeddhahoofd verstrengeld in de takken van een boom. In de buurt van de ruïnes en tempels waren helaas veel straathonden. We zagen zelfs een loslopende pitbull! Scarrryy!! Dat was voor mij serieus een groot shockmoment. Echter paar minuten daarna, toen we langs olifanten fietsten, was ik die nare gevoelens weer helemaal vergeten. Prachtig zijn die dieren! Overigens hebben we deze hele dag met 2 Japanse backpackers doorgebracht. Die kwamen we tegen toen we aankwamen in Ayutthaya en waarmee het direct klikte. Was een leuke ervaring!

Inmiddels zijn we aangekomen in ons hotel in Phuket. We zijn hier met de nachttrein naartoe gereisd. De nachttrein is al een bezienswaardigheid op zich. 's Avonds worden de zitplaatsen omgetoverd tot stapelbedden en kun je lekker slapen terwijl je reist. Hier hadden we over gelezen en we wilden dit graag ervaren. Daarnaast scheelt het ook een nachtje hotelkosten aangezien je het reizen met overnachten combineert. Het reizen was voor mij ok, maar voor Sinan een drama. Hij kon maar niet slapen in de wankelende trein haha. We pakken de volgende keer waarschijnlijk dus gewoon het vliegtuig! In ons volgende reisverslag zullen we vertellen over onze avonturen op het eiland Phuket en waarschijnlijk hoe prachtig de stranden er zijn.

Tot de volgende keer!

Ps. Foto's volgen snel!

• 31 Maart 2015 - 21:00

Conny:

Hoi lieffies. Wat fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Pas 1 week weg en nu al ziveel gezien, dat belooft wat!
    Jammer dat we nog niet kunnen zien wat jullie zien maar dat komt vast snel.
    Hier gaat alles goed. Aziz en Lisanne zitten deze week lekker in Side te genieten. Even er tussenuit samen.
    Nog heeeel veel plezier daar en geniet van alle mooie dingen die op jullie pad komen.
    Heeel veel liefs en we kijken uit naar jullie volgend verslag.
    Dikke kus.

• 31 Maart 2015 - 21:24

Suzan En Ugur:

Hoi maatjes, super mooi en leuk geschreven. We kijken uit naar jullie volgende reisverslag!! Geniet er lekker van foto's zien we inderdaad graag tegemoet groetjes Suzan en Ugur

• 01 April 2015 - 00:17

Esra:

Canolllarrr, wat leuk om jullie reisverslag te lezen!

• 01 April 2015 - 00:20

• 01 April 2015 - 08:44

Mama:

Hallo lieverds van me. Heerlijk om dit allemaal te lezen, heerlijk om julie genietend te zien op de foto's, fijn dat het goed gaat met jullie.! Geniet maar van jullie wel verdiende vakantie!
    Kijk wel goed uit hoor, blijf altijd op je hoede.
    Met ons gaat het goed, Sebahattin is aan het werk en Serhat heeft vanmiddag tentamen..hij is volop aan het leren. Maandag had Saadet tentamen..'n hele belangrijke, hopelijk heeft ze 'n mooie cijfer.
    Met oma gaat het ook goed, heel veel liefs en kusjes van haar. Dualarimla sizlerleyim...opuyorum kocaaaaman.

• 01 April 2015 - 12:09

Nazli & Ayse:

Schatjeeesss!!!
    Super leuk om jullie reisverslag te lezen. Het voelt nu alsof we daar bij jullie zijn! Haha Hamide we hebben hard gelachen om het grapje van Sinan over de vrouwen bij de markt

• 01 April 2015 - 12:13

Nazli & Ayse:

Allaha emanetsiniz! Kusjesss!

• 01 April 2015 - 16:25

Aygul:

Hahaha echt top! Kijk uit wie weet zien jullie mij in een bus jullie volgend :p
    Optum ikinizide!

• 01 April 2015 - 18:32

Esra:

Ik kom er nu pas achter dat mijn reactie incompleet is.. Hierbij het vervolg van mijn reactie.

Hahaha, die opoe die veel windjes liet

Het is fijn om te horen dat jullie meteen zijn begonnen om de omgeving te verkennen en activiteiten te ondernemen En dan met name het tegenkomen van olifanten tijdens jullie fietstocht, wat cool!

Haha, ilahi Sinan! Is een goeie, ik zie het al helemaal voor me Hamide tussen de kraampjes op het markt

Ennuhh heel goed gedaan die massage, hejje zeker verdient!

Blijf lekker eigenwijs en ondernemend Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag..

P.S. Beter bloedheet dan bagger weer hiero

Liefs,

Esra.

• 01 April 2015 - 22:37

Kenneth:

Leuk om over jullie ervaringen te lezen! Geniet ervan en ik kan niet wachten op de foto's en het volgende reisverslag.

Groetjes,
    Kenneth

• 02 April 2015 - 10:46

Seyhan:

Hallooo schatten van me !!! Hoe kan ik hier nou op reageren...in een woord adembenemend wat jullie nu ervaren..zooo gaaf dat jullie dit doen! Ik zeg alleen geniet ervan jongens!!!
    Selamlar, Teyzen.

• 02 April 2015 - 11:12

Rabiye:

Schatkist, wat hebben jullie veel meegemaakt en gezien! Pitbulls en olifanten!
    Pas je een beetje op?
    Ik zie jou ook al helemaal staan tussen die schreeuwende vrouwtjes, hahaha!

Ben benieuwd naar reisverslag nummer 2! Have fun!