Week 6 en 7 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van SinHam Yavuz - WaarBenJij.nu Week 6 en 7 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van SinHam Yavuz - WaarBenJij.nu

Week 6 en 7

Door: Sinan

Blijf op de hoogte en volg SinHam

14 Mei 2015 | Vietnam, Hoi An

Goooodmorning Vietnaaaam :)

Weer een week achter de rug waarin we ontzettend veel moois hebben mogen zien en meemaken. Een week waarin onze ogen zowat verblind werden van al het moois. Te beginnen met de Halong Bay cruise van drie dagen. Wat een parel is Halong Bay zeg! Niet voor niets dat het één van de zeven natuurlijke wereldwonderen is.
Op dag 1 mochten we inchecken in onze kamer op de boot, waarna de boot ging varen langs verschillende prachtige rotsvormingen. Na een heerlijke lunch hebben we een stop gemaakt bij de Thieng Cung Caves. Dit is een grot van 10.000 vierkante meter waarvan wordt gezegd dat het de mooiste grot is in de omgeving. Terug op de boot konden we, al varend, lekker zonnen op het dak. Aangezien we maar met ongeveer 15 tot 20 man aan boord zaten, was het niet moeilijk om vrienden te maken. De meesten waren allemaal gezellige mensen die net zoals wij op reis waren door ZO Azië. De rest van de middag bestond uit af en toe een duikje nemen (ik bommetjes maken) en zonnen, genieten dus. 's Avonds stond de boot stil en kon er worden gevist of spellen worden gespeeld. Hamide en ik hadden ervoor gekozen om relaxt te gaan vissen met nog een aantal andere mensen. We hebben zeer interessante gesprekken gehad met deze mensen die afkomstig over de hele wereld.
Dag 2 zijn we rond 08:00 uur in de ochtend begonnen met een ontbijtje waarna we mochten gaan kajakken. Wat kan een dag trouwens lang duren als je die vroeg begint. Dit waren we tijdens onze trip even vergeten :) Het kajakken was erg leuk om te doen. We kregen ongeveer een uur de tijd om dicht langs de prachtige rotsvormingen te kajakken. Ontzettend leuk en romantisch om te doen. Na het kajakken gingen we aan land om de natuur te verkennen in het national park van Cat Ba Island. Na het bezoek aan het nationaal park zouden we verdeeld worden over enkele eilandjes om de activiteiten daar voort te zetten en daar te overnachten. Terwijl de touroperators dit elke dag doen, was dit toch vreemd genoeg een enorme chaos. Wij zouden op Cat Ong Island worden afgezet, terwijl op onze planning Monkey Island stond. Onze protesten en vragen bleven onbeantwoord. Samen met nog een paar anderen die hetzelfde lot moesten ondergaan werden we dus afgezet op Cat Ong Island. Gelukkig veranderde de stemming bij aankomst toen we zagen dat we een prachtige bungalow/strandhuisje kregen, pal aan het strand met uitzicht op zee. Ook de lunch en het diner waren zo uitgebreid dat zelfs ik (die best veel kan eten) veel dingen moest laten staan. Toevallig (of misschien wel voortbestemd ;)) hadden we bungalow nummer 5. Dit maakte 05-05-2015, ons drie jarig jubileum nog specialer. De dag hebben we doorgebracht door vooral te dromen over onze toekomst en inspiraties op te doen voor ons strandhuisje dat we ooit gaan laten bouwen :)
Op dag 3 zijn we na een heerlijk ontbijt uitgecheckt en hebben we afscheid genomen van Cat Ong Island. Terug op de boot konden we weer zonnen en chillen op het dakterras. Ook kregen we aan boord nog een mini kookcursus springrolls (loempia's) maken. Tijdens de lunch kregen we onze zelfgemaakte springrolls geserveerd. Kort na de lunch kwamen we weer aan in Halong City, onze cruisetour zat er helaas op.

Vanuit Halong City hebben we onze reis vervolgd naar Ninh Binh. Ninh Binh is ongeveer 4 uur rijden naar het zuiden. Het is daar vergelijkbaar als Halong Bay, maar dan op land. In Ninh Binh hebben we twee dagen uitgetrokken om de bezienswaardigheden te zien. Zo hebben we de Trang An Caves en de Tam Coc Caves bezocht. Met een bootje vaar je langs prachtig natuur en door grotten waar je soms echt goed moet bukken om je hoofd niet te stoten. Een andere grot, de Mua Cave, was zelf niets aan, maar de berg zelf was spectaculair. Na 450 hoge treden te hebben gelopen, waren we uiteindelijk uitgeput op de top van de berg aangekomen. Een gezegde luidt: "Hoe moeilijker de strijd, des te zoeter de overwinning." Nou, dat was bij deze klim zeker bevestigd. Dit was de zwaarste klim tot nu toe, maar tegelijkertijd ook zeker het mooiste uitzicht tot nu toe. Ook benoemenswaardig is de Chua Bai Dinh tempel. Dit vonden wij een heel andere soort tempel dan we tot nu toe gewend waren om te zien. Het deed ons meer denken aan shaolin tempels waar kungfu wordt beoefend. Hamide dacht heel eventjes Bruce Lee te zijn en showde mij haar kungfu skills.

En dan pak ik gelijk maar week 7 erbij :)
Momenteel (al bijna een weekje) zitten we in Hoi An. Hier zijn we naartoe gereisd met de nachttrein vanuit Ninh Binh. Hamide en ik zaten in een 4 persoons kamer met deur en slot. Tijdens de enorme rit van 18 uur hadden we de kamer echter helemaal voor ons zelf, omdat de overige twee bedden niet geboekt waren. Het was een zeer comfortabele privé rit geworden die bestond uit veel slapen, veel lezen en veel kletsen. We hebben ons geen seconde verveeld.
Hoi An is een prachtig stadje aan zee. De straten zijn 's avonds sfeervol ingericht met lichtjes en muziek. De gezellige restaurantjes en barretjes maken het helemaal compleet. In Hoi An hebben we afgesproken met een Zwitsers- en een Canadees stel waarmee we eerder in Sapa waren opgetrokken tijdens de trekking en homestay. Toevallig zijn we ook nog mensen tegengekomen die met ons op dezelfde boot zaten in Halong Bay, dit heeft onze Hoi An ervaring leuker gemaakt. Hoi An staat vooral bekend om zijn vele kleding ateliers. Als je in Hoi An bent MOET je dus een kledingstuk laten maken. Ik heb een maatpak laten maken en Hamide een prachtige jurk. We moesten elke dag terugkeren om te passen en te finetunen. Wachtend op onze kleding zwommen we lekker in de zee. Hoi An was vooral relaxen en bijkomen. Vandaag pakken we nog een strand alvorens we vertrekken naar de AirPort. Volgende bestemming: Ho Chi Minh City.

Foto's voegen we vanavond toe! Tot snel weer.

• 14 Mei 2015 - 09:01

Balkiz En Emre:

Super leuk jullie ervaringen. Geniet ervan en hup naar de volgende!
    Groeten uit Nijmegen en een dikke knuffel!!

• 14 Mei 2015 - 09:41

Ramiz :

Geweldig! Blijf zeker genieten! Volgens moet jij echt serieus over na gaan denken of je geen schrijver wilt worden;-).... Normaal gesproken heb ik hekel aan lezen, maar dit niet!

Groetjes van ons!

• 14 Mei 2015 - 11:27

Seyhan Teyze:

Wauw, stelletje avonturiers...ik denk dat jullie chillings samen met jullie lange gesprekken over de toekomst, vooral gaat om ook daar ergens te settelen...zoiets??...nou...als dat zo is geef jullie helemaal gelijk, die verhalen jongens waar jullie allemaal geweest zijn, is toch paradijselijk???! Hadin, op naar de volgende belevenis, geniet er maar weer van, en blijf uitkijken hoor...dag kuzularim !

• 14 Mei 2015 - 20:44

Selin :

Sinan döktürmüssün yine..
    Super leuk.. Lekker chilllen..
    Heerlijk om ook te genieten van elkaar, hier in nl hadden jullie weinig tijd voor elkaar..
    Orda neguzel hep birliktesiniz... Bol sohbetli❤️Ask dolu hihih

Ama gelin artik.. Özledik!
    Tot snel

Groeten van ons..

• 17 Mei 2015 - 14:05

Gianti Alvares:

Doe mij die kilo bananen!

• 18 Mei 2015 - 01:27

Ismet:

Heeeey cicikler, cok guzel foto's deze week. Aklimizdasiniz, Ozledik sizi ya. Allaha emanet olun. Optum sizi kocaman

• 21 Mei 2015 - 11:13

Rabiye:

De foto's zijn prachtig! Geniet nog van elkaar.. en kom snel terug! Tot snel insallah..
    Liefs, Rabiye

• 25 Mei 2015 - 03:12

Nazli:

Heee lieverds,

Ik heb nu pas de tijd gehad (gecreëerd :P) om te reageren. You know S-C-R-I-P-T-I-E ( de tijdstip zegt genoeg :D) !! Echt leeeukkk, ik zou daar ook willen zijn. Ik moet wel toegeven dat ik jaloers ben, in de goede zin natuurlijk :D. Vooral die laatste foto van Sinan hahahahaha elmalariimm vaar elmaa gel ablacigim almazmisin bir kilo, bes kilo, on kilo :D:D geweldig !! Ik heb jullie gemist joh, geniet nog van jullie laatste weken en kom snel weer terug!

Kusjesss