Week 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van SinHam Yavuz - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van SinHam Yavuz - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Sinan

Blijf op de hoogte en volg SinHam

09 April 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo weer :)
In ons eerste reisverslag eindigden we met onze aankomst in Phuket. In dit verslag vertellen we jullie over onze ervaring hier in het zuiden van Thailand. In eerste instantie dachten we dat we een verkeerde keuze hadden gemaakt om naar Phuket Town te reizen. Phuket is een eiland met verschillende dorpjes aan de kust die allemaal een eigen mooi stukje strand hebben, behalve Phuket stad zelf. Het zag er 's avonds rond 21:00 uur op onze aankomstdag al erg dood uit, toen we de stad wilden verkennen. Uiteindelijk zijn we in een cafeetje gaan zitten en hebben we het daar alsnog leuk gehad. Het was een voetbalcafé. Er hingen overal sjaals en shirts van alle top clubs, waaronder ook die van Galatasaray natuurlijk :) Net toen we met Hamide bespraken om de volgende dag al uit te checken en een dorpje met strand op te zoeken, raakten we met de ober in gesprek. Die vertelde ons dat we beter in Phuket stad konden blijven en vanuit daar uitstapjes maken naar de verschillende stranden op Phuket. Anders zouden we misschien wel op één plekje kunnen blijven "hangen". Op zijn advies besloten we om een gokje te wagen.
De daarop volgende 2 dagen hebben we iedere dag een uitstapje gemaakt naar verschillende plekken van Phuket zoals de Patong Beach en Nai Harn Beach. Een absolute topper was Nai Harn Beach met zijn prachtige strand. Na enkele uren daar genoten te hebben, besloten we rond 18:00 uur weer de bus terug te pakken naar Phuket stad. Helaas kwamen we er toen achter dat de bussen maar tot 16:00 uur reden. Taxichauffeurs zagen natuurlijk hun kans en riepen "wheyou go?" Trouwens, dit roepen alle taxi- en tuk tuk chauffeurs in Thailand wanneer ze een toerist zien. Hamide en ik hebben hebben dit nu al zo vaak gehoord dat we het inmiddels ook onderling als grap gebruiken wanneer de één een bepaalde richting oploopt. We besloten om geen taxi te nemen aangezien ze in Phuket niet met taximeters werken, maar een vaste prijs hanteren. Naar Phuket stad (rit van 25 minuten) zou ons 600 Baht (€18) kosten. Dit is voor Thaise termen erg duur en dus nu ook voor ons. We besloten te liften. "WHAAAAAT LIFTEEEEEN?" zullen onze moeders nu vast denken. Ja, we hebben gelift. We werden eerst opgepikt door twee Thaise dames. Zij reden letterlijk in een Recep Ivedik auto, maar pikten ons wel op. Voor de niet kenners onder ons: Zoiets http://1.bp.blogspot.com/-BwYGYbUVwbQ/UN7W__qaH0I/AAAAAAAAB40/HJmc0DmeSx4/s1600/b-376280-recep_ivedik_araba.gif. Eenmaal afgezet op de hoofdweg richting Phuket stad, zijn we verder gaan liften. Dit keer konden we meereizen met een jonge kerel die onderweg was naar Phuket voor een voetbalwedstrijd. Hij had ons tot aan ons hotel toe afgezet. Leuke ervaring en een zeer geslaagde dag.
Na enkele dagen flink verbrand te zijn op het strand (ondanks de genomen maatregelen), wilden we eventjes uit de zon blijven. Hierop besloten we om de volgende dag een scooter te huren en de rest van het eiland op deze manier te verkennen. We zijn langs verschillende tempels geweest en hebben afgesloten met de absolute topper The Big Buddha, die is gelegen op de top van een berg. Eenmaal daar hadden we een prachtig uitzicht. Tijdens de afdaling zijn we langs de weg ergens gestopt en hebben Hamide en ik een hapje gegeten met zonsondergang. In de avond hebben we nog een druk bezochte uitgaansbeach opgezocht. Kosten voor een hele dag scooter huur inclusief 1x voltanken, zijn €8. Voor deze belachelijke prijs hebben we een avontuurlijke dag gehad die we niet snel zullen vergeten. Oh, en het eten niet te vergeten natuurlijk. De gehele dag door zijn we ons letterlijk aan het volvreten. Van pad Thai tot Masaman curry chicken en van Thaise salads tot spicy chicken met cashewnoten. Tussendoor heerlijke kokosijsjes, banana pancakes en verse smoothies en sapjes. Zo lekker en goedkoop!
De volgende ochtend (4 april) hebben we de scooter ingeleverd en zijn we vertrokken naar Koh Phi Phi. Dit was het mooiste verjaardagscadeau dat ik kon krijgen. Koh Phi Phi is een eilandengroep waarvan Koh Phi Phi Don als enige wordt bewoond. Bij aankomst op de pier van Koh Phi Phi Don stonden Hamide en ik met open mond te kijken hoe mooi het hier was. Het is werkelijk een klein stukje paradijs op aarde. Omdat het al laat was, besloten we om naar het hoogste stukje van het eiland te lopen om daar te genieten van de zonsondergang. Daarna zijn we ergens gaan zitten om te eten. Buiten mijn weten om, had mijn Liefste met het personeel iets geregeld om mijn verjaardag nog specialer te maken. Ik werd verrast door 4 Thaise vrouwen die al zingend met gebak en kaarsjes naar onze tafel kwamen.
Op Koh Phi Phi hebben we een 1 daagse boottocht gemaakt waarmee we langs alle eilanden en witte stranden kwamen. Dan stapten we eventjes uit om te snorkelen en even later waren we bij Monkey Island om aapjes te bekijken op een prachtig witte strand. De aapjes hier zijn gewend om door toeristen gevoerd te worden. Het pakje drinken van hamide was dan ook het enige wat de aapjes nog zagen. Deze werd gewoon van Hamide afgepakt en opgedronken door één van de apen. Ook hebben we lekker aan het strand van de Maya Bay gelegen. Dit is misschien wel het mooiste stukje strand van heel Azië (voor ons in ieder geval tot nu toe). De combinatie van bergen, rotsen, witte strand met helder azuurblauwe zee, maakt het hier zo prachtig. Voor degenen die The Beach hebben gezien van Leonardo DiCaprio, die film speelt zich af op de Maya Beach ;) De laatste 2 dagen op Koh Phi Phi Don hebben we gerelaxed en gechilld aan het strand. De eb en vloed is op dit strand extreem. Omdat de zee hier zeer ondiep is, trekt het water zich wel tot 200 meter terug. In eerste instantie schrokken we een beetje, omdat we weten dat dit fenomeen zich ook voordoet tijdens een tsunami.
We zijn nog maar net twee weken in Thailand en hebben al zoveel moois gezien en meegemaakt. Ik heb hier ontdekt dat ik het geweldig vind om foto's te maken. Ik vond het altijd al leuk, maar dit is anders. Waar hamide lekker ongestoord op het strand kan liggen om te bruinen, kan ik zomaar opgaan in al het moois wat ik zie en misschien wel een kwartier doen over één perfecte foto.
Inmiddels zijn we aangekomen in ons hotel in Chiang Mai. Chiang Mai ligt vrij in het noorden van Thailand. We hebben hiernaartoe eerst de vlucht gepakt naar Bangkok en vanuit Bangkok de nachttrein. Eigenlijk is het reizen met de nachttrein best relax, omdat je slaapt en niet door hebt hoelang je aan het reizen bent. Maar ja, dit zeg ik natuurlijk omdat ik dit keer wél goed heb geslapen. Ik had veel meer ruimte, omdat ik dit keer in een lower bedje lag :) In Chiang Mai zullen we weer cultuur en religie gaan snuiven. Ook zullen we hier het Thaise traditionele nieuwjaar (Songkran) meemaken. Hierover en meer in ons volgende reisverslag. Tot dan!

  • 09 April 2015 - 09:33

    Ramiz:

    Geweldig man! Geniet er zeker van! By the way je hebt het heel mooi geschreven;-). Groetjes van ons 3tjes;-))

  • 09 April 2015 - 09:34

    Sebastien:

    Lekkerrrrrr!! hahaha ik zie het helemaal voor me hoe jullie samen op t strand in discussie gaan of het nu wel of geen Tsunami zal zijn

  • 09 April 2015 - 10:24

    Deniz:

    Recep Ivedik hahahahaha, prachtig! Wheyou go? Hahahaha, nice.

    Jullie beleven daar echt de mooiste welverdiende momenten die een mens zich maar kan voorstellen.
    Ik kijk uit naar volgende week om jullie 3e reisverslag te lezen!

  • 09 April 2015 - 10:24

    Ozlem:

    Zo leuk beschreven! Geniet ervan!!! Liefs

  • 09 April 2015 - 10:54

    Mama:

    Hallo schatjes!
    Uiteraard ben ik erg geschrokken dat jullie liftend het avontuur tegemoet zijn gegaan...jeetje ik kreeg het erg benauwd! Jullie moeten me beloven dat jullie niet meer gaan liften tijdens jullie reis...echt hoor..als ik er aan denk, krijg ik 'n rare gevoel in mijn buik. Niet meer doen hoor.
    Geniet verder VEILIG van jullie vakantie!
    Heel veel liefs en kusjesXXX

  • 09 April 2015 - 11:44

    Seyhan Teyze:

    wat een belevenis...ennneee hamide is de mooiste cadeau he ??! Oooo jeetje, echt niet meer liften zeg! Zoo gevaarlijk ! Je weet nooit he ?! Maar geniet maar verder jongens...en waar is de volgende bestemming...wheyou go ?! Groetjes...

  • 12 April 2015 - 19:20

    Rabiye:

    Ik vind jullie reis steeds spannender worden... :) De foto's zien er prachtig uit en ik ben benieuwd naar reisverslag nummer 3! Geniet ervan! Liefs, Rabiye

  • 12 April 2015 - 21:14

    Esra:

    Hii liieffiess, vakantiegangsterrrsss....

    Leuk om wat van jullie te horen! :-)

    Missyou guyss! Appte Hamis net nog dat ik niet echt het gevoel heb dat jullie heeellluullmaaaal in Verwegistan zijn... Zo siitiiraanggeee, maar goed miss komt die gevoel nog wel.

    Wat goed dat jullie naar die ober hebben geluisterd en toch die trips hebben gemaakt... Blijkt alweer dat het gewoon goed is om het aan de yerliler te vragen, hihi..

    OMG, liften nog wel hahaha.. Gelukkig is het goed afgelopen.

    Hahaha, wejooo lijkt me echt scary dat je denkt dat het miss een Tsnuami kan zijn. Wat een avonturen en dat voor bijna drie weken!

    Hier begint het zonnetje gelukkig te schijnen, happy me!

    Kendinize cok iyi bakin gangsterss!
    Optum sizi

    Ohja, coole pics! Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag...

  • 13 April 2015 - 14:04

    Emre:

    Heel leuk Sinan en Hamide,
    Geniet ervan en veel plezier verder...

  • 16 April 2015 - 21:46

    Nazli:

    Wat een ervaring!!! Super gaaf, geniet ervan schattjess! Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

SinHam

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5667

Voorgaande reizen:

24 Maart 2015 - 04 Juni 2015

SinHam in ZO-Azië

Landen bezocht: